Wednesday, October 14, 2009

Android, here we are!

Zonet heb ik mijn eerste eigen applicatie werkende gekregen voor Android. En wat schrijft elke programmeur natuurlijk eerst? Hello World! And so did I! Basically komt het er op neer dat ik de tutorials van de Android Dev site gevolgd heb (dewelke trouwens voor mij tot zowat de beste tutorials behoren van het volledige Wereldwijde Wijde Web). Ik ben er echter wel zo snel mogelijk beginnen van af te wijken, al doende leert men zegt men, maar het meeste nog met vallen en opstaan. Dus vooral door zelf te proberen en uit te zoeken maar met de tutorial altijd dicht bij om even te kijken kwam ik al vrij snel (na 45 minuten setup van de ontwikkelomgeving en 1,5uur programmeren/tutorial volgen en nog wat knoeiwerk bijgerekend) kwam onderstaand resultaat tevoorschijn. Simpel, alles behalve mooi, maar een basis voor hopelijk meer!

Mijn persoonlijke IDE-voorkeur voor Java development gaat uit naar IntelliJ maar omdat Google enkel een plugin uitgebracht heeft voor Eclipse (en de tutorial hierop ook gebasseerd is) heb ik besloten voorlopig met Eclipse van start te gaan. Voor IntelliJ is echter wel al een plugin beschikbaar op Google Code.

Dit alles wordt ontwikkelt gebruik makende van de laatste SDK op ogenblik van schrijven (versie 1.6) en Eclipse Ganymede met de ADT plugin.

No comments:

Post a Comment